събота, 27 юни 2015 г.

Unpopular Opinions Tag

Добре де, нямам нови ревюта за писане, нито ми се пренаписват стари, но много ми се пишеше нещо, а и никъде не съм тагвана - затова пък ще ви пробутам таг, на който не съм се натъквала в българските блогове. И ми е достатъчно интересен за попълване. И защото като че ли ми е много по-лесно да критикувам, отколкото да хваля. Не сме ли всички така?

1. Популярна книга или поредица, която ти не харесваш: "Eleanor & Park" на Рейнбоу Роуел. Въпреки че я четох с мисълта, че супер много хора я харесват и трябва и аз да намеря хубавото в нея, просто ми се стори... прехвалена. Имаше и по-...силни моменти, но нищо, което наистина да ми въздейсва. Мисля, че главният ми проблем беше в самия изказ на авторката и неоспоримата й способност да пише за герои които са толкова големи интроверти, че да не мога да вникна в тях, камо ли да ги обикна. Положението беше много по-леко във "Fangirl", но тук... тук въобще не се получи.

2. Популярна книга или поредица, която е по-скоро мразена, но ти я обичаш: О, боже мой. "Здрач". "Здрач" от тук до луната и обратно. Беше първата книга, която през далееечната 2009-та качествено ме удари по главата и ме доведе до просветлението, че обичам да чета. И май единствената книга (поредица, де), която съм чела на компютъра (че и препрочитала), без условията да ми убият желанието. И колкото и да я критикуват и мразят, и колкото и да ми расте неприязънта към мрачни brooding герои с наркоманско излъчване, винаги ще пазя топли чувства към Едчо, а тази поредица, и в частност първата книга, ще ми е винаги на сърце.

3. Любовен триъгълник, в който главния герой е избрал човека, който ти не си искал да избере (или романтична двойка, която не харесваш): Сравнително сериозно се замислих по въпроса и не мога да посоча нито една такава двойка от книга. Внимавам да не наблягам на любовните триъгълници, а когато попадна на такъв, обикновено завършва по начина, по който аз съм се надявала. Не мога да се сетя и за омразна двойка, защото при тези, които не са ми допадали, е било очевидно, че въобще няма да ги бъде. Мога ли да се измъкна по най-лесния начин с Крисчън и Ана от Нюансите? Въпреки че и двамата са ужасни същества и абсолютно се заслужават.

4. Популярен жанр, към който рядко посягаш: New Adult. Не ме влече да чета как двама ненормално секси герои с проблемно минало се срещат и преминават през дълги мъчителни драми, които да им изпитат връзката. Но може пък да имам грешно впечатление и проблемът да е в мен! Просто съм чела достатъчно ревюта, които да ме убедят, че този жанр не е за мен.

5. Популярен или много обичан герой от книга, когото не харесваш: Да кажем Деймън от "Обсидиан" на Дженифър Л. Арментраут. Въпреки че много хора ми споделят мнението, книгата е достатъчно разпространена, за да попадам на хора, които да му харесват шегите и държанието, което пък може би се поправя от втората книга нататък, само че нямам намерение да стигам и до нея. Eh.

6. Популярен автор, който не успява да ти се хареса: Тери Пратчет. Знам, че има безкрайно много фенове, които никога не се уморяват да четат негови неща и го обожават, но на мен писането му просто ми върви супер бавно и ужасно тегаво. Опитвала съм се да чета и евентуално да харесам нещата му, но просто не става.

7. Популярни и често използвани в книгите тропи, които си се уморил да срещаш (като "изгубени принцеси", продажни владетели, любовни триъгълници и др.): Както вече споменах, пустите мрачни нацупени биполярни мистериозни мъжки герои, които главните героини по незнайни причини намират за умопомрачително чаровни и привлекателни. На второ място са любовните триъгълници, които само ми развалят хубавите очаквания.

8. Популярна поредица, която нямаш желание да прочетеш: Да започнем с това, че масово започнах да избягвам поредици от опасения, че първата книга ще ми хареса, а оттам нататък само ще върви надолу, а аз отчаяно ще чета останалите книги, надявайки се, че положението ще се подобри. Тъй че са много известните поредици, с които не съм се занимавала все още, въпреки че в голям брой от тях виждам голям потенциал, поне съдейки по резюмето. Ще кажа "Братството на черния кинжал" на Дж. Р. Уорд, защото наистина, ама наистина нямам силите за поредица от 10-20-30 книги за една камара влюбени двойки с вампири-воини. Ако имаше кой да ме забаламоса да пробвам да почна тая поредица, докато издадените книги бяха по-малко, можеше и да се навия. Сега - никакъв шанс. Уви.

9. Казват, че "книгата винаги е по-хубава от филма", но има ли филмова или телевизионна адаптация, която харесваш повече от книгата-първоизточник? Напоследък започна много често да ми се случва, честно казано. ("Често" е относително понятие, при положение, че гледам един филм на всеки два месеца, но както и да е.) "Вината в нашите звезди" ми оглавява класацията. Книгата въобще не ме грабна толкова, колкото филма и на него плаках много повече. И бях много доволна, че историята с бившата приятелка на Огъстъс не беше включена във филма, защото малко ми се струваше... не мога да го обясня. Не на място, да кажем. "Гаджето ми си е имало бивше гадже, което също е било в напреднал стадий на рак, ама тя е починала и я е преживял. И мен евентуално тъй ще ме преживее, it's ok." Напълно нормален случай, разбираш ли.

Alright, не знам със сигурност кой ме чете, за да го тагна, но да опитаме: Ева, Гери, Ана, Габриела и Лияна.

1 коментар:

  1. От колко време чакам да се появи подобен таг! Отговорите ти са супер! Благодаря ти за тага, захващам се веднага! :3 :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване