понеделник, 3 август 2015 г.

Mid-Year Book Freak Out Tag

Най-сладичкият фенарт на земята,
авторът е ArinaFoxy
Откакто видях този таг да се мярка из блоговете през последните няколко дни, мислено си записах, че ще устоя на изкушението му сега и ще изчакам края на годината, за да си направя книжна равносметка с тези въпроси (защото си нямате наидея колко МНОГО обичам да правя равносметки). Но Ева ме тагна, а аз се надъхах, тъй като активността ми в блога е много по-малка, отколкото би ми се искало, aaand here we are now.

1. Най-добрата книга, която си прочел/а досега през 2015: Случва ли ви се да оценявате качеството на дадена книга, но това да не я прави автоматично любима? Защото най-добрата книга, която съм прочела тази година досега "Lips Touch: Three Times" на Лейни Тейлър и единствено на нея съм дала пет звездички в GR, което говори само за себе си. Но все пак най-любимата ми книга за 2015 година е "Гордост и предразсъдъци" на Джейн Остин. Отне ми много време да я прочета и няколко пъти бях на път да се откажа, но в нея са най-любимите ми книжни герои евър и ме прави много, ама много щастлива. И дори да не ме бива в препрочитането, се надявам да вляза в едно хубаво настроение в някой подходящ момент и да я прочета отново. Ама този път както трябва. Абе, P&P all the way!

2. Най-доброто продължение, което си чел/а досега през 2015: Определено ''Пандемониум" на Лорън Оливър. Не мисля, че някога продължение на дадена поредица ми е харесвало толкова много. Надмина всичките ми очаквания.

3. Новоиздадени книги, които искаш да прочетеш, но все още не си: Хм... Големият интерес покрай поредицата "Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас ме накара да добавя първата книга в читателския си план, но не знам кога ще я прочета. Фактът, че авторката рязко реши вместо три книгите да станат шест, не ме зарадва много. Пък и все по-рядко вече започвам поредици - ами ако ми стане прекалено драматична и изморяваща и ми се прииска да спра с нея по средата? Освен това тези дни се бях навила да си купя първата част, но не се почувствах спечелена от първата глава. Все пак мисля, че просто сега не е моментът и рано или късно ще я започна.

4. Най-желани предстоящи издания през втората половина на годината: Очаквам "Самодива" на Краси Зуркова да се появи на пазара - изберете българското и тъй нататък. Освен това тихичко чакам някое издателство да преведе "Cruel Beauty" на Розамунд Ходж. Знам, че мога да си я сваля и да я прочета в оригинал и знам, че мога да я поръчам от чужбина, но наистина предусещам, че ще ми хареса и ми се иска да я държа в ръце и да я прочета на родния си език. Има ли някой друг, който си решава предварително, че ще хареса дадена книга повече, ако я прочете на определен език или в определен формат? Само аз? Добре.

5. Най-голямо разочарование: Oh, boy. "Rusty Nailed" на Алис Клейтън или по-позната на българския книжен пазар като "З като Закови ме". Обожавам първата част, докато тази ме разочарова дотолкова, че ми умря любовта към цялата поредица. Три години фантазиране по Ед Саймън ми бива убито за два дни с прочитане триста страници. Представяте ли си?

6. Най-голяма изненада: "Animal Farm" на Джордж Оруел. Изненадата е в това, че въобще не съм очаквала да ми допадне особено. Не очаквах да й се насладя толкова, при положение, че трябваше да ползвам Гугъл, за да схвана напълно направените паралели с реални исторически събития. Но ми хареса. Много. Не харесах (не е точната дума за чувствата ми към тази книга, защото същевременно умрях от кеф, докато я презентирах в час по английски) "1984", защото ми беше прекалено тежка, песимистична и с чувство за пагубност в нея, но крайно много се израдвах на Фермата, защото песимизма и пагубността пак си бяха там, но бяха олекотени дотолкова, че да се смея с глас на иронията в нея. А последния абзац, господи, последния абзац! Не мога да се сетя за друга книга от прочетените ми, която да има завършек, който да е толкова на място.

7. Любим нов автор (с дебютна книга или нов за теб): Али Брош с "Hyperbole and a Half", въпреки че книгата й не е точно книга. Така или иначе, забавлявах се с Хиперболата адски много и с радост ще се заема и с другата й книга, когато излезе. Имам нужда от повече неща, които да ме разлигавят така, както го правят илюстрираните истории на Али Брош.

8. Нов герой, по когото си падаш: Последният добавен в харема беше Ливай от "Fangirl" защото е най-голямото слънчице. Май заради него прочетох цялата книга.

9. Най-нов любим герой: Елизабет Бенет и господин Дарси, hands down. Също така, Анамик и Мазарин от две от историите в "Lips Touch", my precious doomed babes.

10. Книга, която те е разплакала: "Черния красавец" на Ана Сюел, защото съм бебе. И защото е най-миличката книга, която съм прочела тази година.

11. Книга, която те е зарадвала: "Is Everyone Hanging Out Without Me?" на Минди Калинг, беше супер забавна и лекичка, макар и да не бях запозната с работата и ролите й преди това. Още не съм сигурна дали искам Минди да ми бъде дружка или искам аз да съм Минди.

12. Любима книга, превърната във филм, който си гледал/а тази година: Тази година почти не съм гледала филмови адаптации на книги, но "Гордост и предразсъдъци" от 2005 година ми стана любима веднага. Гледах я горе-долу по същото време, докато тъкмо напредвах с четенето и в момента виждам филма и книгата като едно цяло и не мога да кажа дали книгата ме е накарала да обичам филма или обратно.
Също така, упорито отказвам да гледам минисериала от 1995-та, защото Кийра Найтли и Матю Макфейдън бяха перфектни, не искам да си представям никого другиго като главните герои и обожавам този филм с всичките му исторически неточности и фриволности. О-Б-О-Ж-А-В-А-М.

13. Любимо ревю, което си написал/а досега през годината: Като че ли ревюто ми на "Fangril" беше най-сполучливо и там успях да кажа всичко, което ми беше на ум.

14. Най-красивата книга, която си си купил/а досега (или си получил/а): Проблемът е, че почти не съм си купувала книги тази година. Разочарована съм, защото си поръчах "Lips Touch" (не е като да я споменавам за хиляден път), но така и не пристигна, а е тооолкова красива.

15. Кои книги имаш нужда да прочетеш до края на годината: Като за начало "Тютюн" и "Железният светилник" са ми наложителни, колкото и да не ми се иска. Със сигурност скоро ще прочета и "Nick & Norah's Infinite Playlist" на Дейвид Левитан и Рейчъл Коун и "Just One Day" на Гейл Форман. Но и за тях не е сигурно. Well... мога да обещая само, че ще прочета такива книги, за каквито съм в настроение.

Супер... сега пак ми се гледа "Гордост и предразсъдъци"...

Кой да бъде следващият? Калина? Лияна? :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар